Mi jut eszébe, ha meghallja a Piaggio nevét? Minden bizonnyal sokakban felmerül a legsikeresebb európai robogó márka, de Ön tudna mondani mást is ezen kívül? Hadd segítsünk.
A Piaggio & C. S.p.A. vállalat a történelem során folyamatosan megújult. Innovációi révén szerzett világhírnevet, amely öregbítésében a nehezebb időszakok sem szabtak gátat. Mindig nagy hangsúlyt fektetett a városi emberek közlekedéséhez és szükségleteihez megfelelő jármű megálmodására és megalkotására.
A Piaggio csapata megújulást hozott a kishaszongépjárművek területén is.
Nem csak beszélünk róla, de teszünk is a környezet fenntarthatóságáért. A mindennapokban könnyen használható, városi környezetben mozgékony, az Ön vállalkozása számára kiváló megoldást jelentő közlekedési és szállítójárművekben hiszünk.
Folyamatosan frissülő blogunkon innovatív megoldásainkról, friss hírekről, piaci információkról, finanszírozási lehetőségekről és állami támogatásokról olvashat, hogy mindig képben legyen a kishaszongépjármű-piac lehetőségeivel, eseményeivel, történéseivel kapcsolatban. Hogy a változó gazdasági körülmények mellett is mindig a legjobbat hozhassa ki üzlete számára.
A Piaggio története címszavakban

Faipari műhelyből hajóbútorgyár
A Piaggio cég története Sestri Ponentében indult, 1884-ben, amikor Rinaldo Piaggio 20 évesen átalakította az apjától örökölt faipari műhelyt hajókhoz való szerelvények és bútorok gyártására. 15 éven belül gyakorlatilag monopóliumot szerzett Olaszország északnyugati partvidékén. Több, mint 70 hajótársaság kabinjait és szalonjait szerelték fel Piaggio bútorokkal.
Tengerről a szárazföldre
Rinaldo Piaggio új irányt jelölt ki a gyár bővítésére, vasúti kocsik építését és felszerelését végezte vasúttársaságok számára. Az új feladat teljesítéséhez acéllemezes munkák elvégzésére is alkalmassá kellett tenni az üzemet. 1906-ban új gyárat nyitottak Finale Ligure városában. A Piaggio teherautókat, villamosokat, tehervagonokat és luxusautókat is gyártani kezdett.


Alkalmazkodás a háborúhoz – A levegő meghódítása
Az I. világháború alatt a két gyárat fegyvergyártásra alakították át, valamint motorcsónakok és repülőgépek készítésébe kezdtek, de rövid időn belül mindkét gyárat átállították repülőgépgyártásra.
Rinaldo Piaggio megvett egy autógyárat is Pontederában, ahol repülőgépmotorokat kezdett gyártani először licenc alapján, később saját tervezéssel. A Piaggio 1923-tól gyártotta a “P2” egymotoros vadászrepülőgépet, 1928-tól pedig hidroplánok készítésébe fogott.
A különféle repülőgépeik nagy szerepet játszottak a II. világháborúban, így a Piaggio gyárak bombázások célpontjai voltak. A Pontedera gyár teljesen megsemmisült, és a háború következményeként a Piaggiónak szinte semmije sem maradt.
Robogóval a mindennapi emberekért
Rinaldo Piaggio 1938-ban meghalt, így a cég megújításának kihívása két fiára hárult, Armandóra és Enricóra.
Enrico Piaggio álmodta meg a robogógyártást. Ehhez Corradino D’Ascanio mérnököt kérte fel, akinek zsenialitását hűen tükrözi, hogy ő alkotta meg az első működőképes helikoptert.
A Piaggio újjáépítette a pontederai gyárat és belekezdtek a robogók sorozatgyártásában. 1946-ban kínálták eladásra az első modellt, ami vékony derekú formájáról kapta a “darázs”, vagyis a Vespa nevet.


Két keréken innen és túl
Bár a Piaggio neve szorosan összeforrt a robogógyártással, a vállalat nem állt meg a két keréknél.
- 1975-ben gyártotta le az Ape (“méhecske”) nevű első elektromos modelljét, a Vespa háromkerekű változatát.
- Rövid ideig kiasautót is forgalmazott, ettől a Fiat modelljének megjelenésekor lépett vissza.
- 1989-ben került a piacra a Sfera, az első acélvázas, műanyag karosszériájú robogó. Ezzel útjára indult a praktikus, egyszerű, könnyű járművek új generációja.
- 1992-ben a Piaggio a háromkerekű Ape után megalkotta a négykerekű Portert.
- 1996-ban jött a Liberty, amely megteremtette a “magas kerék” jelenséget, majd a Piaggio MP3 következett, a világ első és legsikeresebb háromkerekű robogója, dupla első kerékkel, ami egyedülálló tapadást és stabilitást biztosít.
Egy fenntarthatóbb jövőért
A mai “zöld” gondolkodás a Piaggio életében már 1973 óta jelen van. Ekkor kezdtek a villanymotoros robogók kutatásába, és ez a folyamat sosem állt le. A vállalat nagy hangsúlyt fektet az elektromos és hibrid megoldások fejlesztésére, ezáltal olcsóbb, fenntarthatóbb és a fenntarthatóságot támogató járművek létrehozásával.

Hamarosan folytatjuk, kérjük látogasson vissza oldalunkra!
No comment